Butikken kan træne sine medarbejdere til at yde en god service og sikre et godt personligt salg.
Det er vigtigt, at butikken er opmærksom på, hvordan personalet møder kunderne første gang.
I den forbindelse kan der arbejdes med 4 x 20 reglen

  1. De første 20 sekunder af salget skaber tillid mellem sælger og kunde. Sælgeren skal derfor virke imødekommende og interesseret
  2. De første 20 cm, dvs. ansigtet, er det første kunden ser, og det skal gerne være smilende og venligt.
  3. De første 20 ord er med til at danne et billede af sælgerens evne og lyst til at betjene kunden.
  4. De første 20 skridt som sælgeren foretager sig, samt sælgerens fremtoning, afsløre ofte holdningen til jobbet og dermed holdningen til kunden.

 

 

SÅDAN GØR DU TRIN-FOR-TRIN:

Medarbejderne samles og får beskrevet 4 x 20 reglen

Medarbejderne og lederen/ejeren diskutere de enkelte trin.

Medarbejderne får til opgave at følge 4 x 20 reglen over en uge og der laves en fælles opsamling

NEXT STEP
Vælg en AKTIVITET for at komme videre i dit arbejde med SPØRGSMÅLET: Hvad tilbyder jeg mine kunder?

ELLER…
Vælg et SPØRGSMÅL for at komme videre i dit arbejde med FASE 2: Indhent nye data?

Kildehenvisning:
Her kommer evt. tekst (psmo?)

SE HELE RR TOOLBOXEN