You are here:Hjem-• AKTIVITETER

AKTIVITET: Find trends og tendenser

FASE 2: Indhent nye data  >  SPØRGSMÅL: Hvordan ser min omverden ud? Trends og tendenser Din forretning påvirkes af faktorer i omverdenen. Nogle gange over en lang udvikling (f.eks. befolkningsmæssige ændringer i dit opland) og nogle gange ved pludseligt opståede vilkårsændringer (f.eks. lovgivning,  myndighedsafgørelser eller teknologiske gennembrud). Det [...]

AKTIVITET: Prisen

FASE 2: Indhent nye data  >  SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? Prisen Butikkens prissætning skal være nøje afstemt med butikkens profil og valgte målgruppe. Hvis butikken prisfastsætter for højt, vil kunderne automatisk fravælge butikken. Prisfastsættes der derimod for lavt, vil butikken gå glip af en indtjening. Det [...]

2. Sanserne

FASE 4: Skab gode kundeoplevelser  >  SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 2. Sanserne Du skal aktivere kundernes 5 sanser Vi ved fra forskning på området, at oplevelsen bliver bedre, når sanserne aktiveres. Men der vil naturligvis være stor forskel på, hvad og hvor meget, der [...]

3. Peak-end

FASE 4: Skab gode kundeoplevelser  >  SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 3. Peak-end ”REGLEN OM ”PEAK-END” Du skal sørge for, at noget på kunderejsen ”peaker”, og at afslutningen er god Psykologen Daniel Kahneman, nobelpristager i økonomi i 2002, er i sin research kommet frem til [...]

5. Læring

FASE 4: Skab gode kundeoplevelser  >  SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 5. Læring Du skal gøre kunden klogere – kunderne vil rigtig gerne lære noget på kunderejsen En butik kan sagtens være et sted, hvor kunderne lærer noget. Det er der sådan set ikke noget [...]

7. Omnichannel

FASE 4: Skab gode kundeoplevelser  >  SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 7. Omnichannel Du skal sørge for, at kunden kan handle på tværs af kanaler og enheder Tidligere var detailhandel mere ”lige ud ad landevejen”: Forenklet sagt gik kunderne ind i en butik, fandt noget [...]

8. Treasure hunts

FASE 4: Skab gode kundeoplevelser  >  SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 8. Treasure hunts Du skal have et godt tilbud til kunden – ”Treasure hunt” Kundens begejstring ved et produkt eller et godt tilbud må du ikke glemme – den begejstring er en indkøbsoplevelse i [...]