RR Morgenbriefing #5: Den unikke kundeoplevelse

RR MORGENBRIEFING #5 DEN UNIKKE KUNDEOPLEVELSE Vil den fysiske butik stadig være en del af fremtidens bybillede efter CORONA? Under Corona-epidemien er den fysiske butik presset som aldrig før. I kampen om at indhente den tabte omsætning, og om den gode kunderelation, ser fremtidens detailbutik sig selv som en del af oplevelsesøkonomien – ikke som en del af forbrugsøkonomien. 16. [...]

”Next level” i online-indkøbsoplevelsen?

”NEXT LEVEL" I ONLINE-INDKØBSOPLEVELSEN 20. januar 2021 Corona-krisen har været hård for mange butikker, men ikke for alle. Fra den ene dag til den anden fik online handel et kæmpe ”boost” – der skulle holdes afstand. Hvor blev den gode butiksoplevelse egentlig af? Den vil kunderne bestemt gerne have – også i webshoppen! MATAS [...]

Skal din butik være en del af fremtidens detailhandel…eller?

Skal din butik være en del af fremtidens detailhandel...eller? Her er 3 x 5 minutter, der kan forandre din måde at drive butik på. Fællesskab i bymiljøerne, anvendelse af kunstig intelligens og ny teknologi, sublime kundeoplevelser, relationsopbygning og bæredygtighed vil være centrale og afgørende fokusområder for fremtidens detailbutik. Den fysiske butik vil stadig være [...]

Op på hesten og fyr løs – med pretotyping-metoder til ”cowboytests” i detailhandelen

OP PÅ HESTEN OG FYR LØS – MED PRETOTYPING-METODER TIL ”COWBOYTESTS” I DETAILHANDELEN 28. april 2019 Pretotyping er den hurtige testmulighed, der, gennem butikkens egne enkle eksperimenter, kan give værdifuld viden til fornyelse i detailhandelen. Det handler om at turde prøve idéer og tanker af. Artiklen er for dig, der har nye ideer til [...]

Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?

ER INDKØBSOPLEVELSEN I DIN BUTIK TIDEN VÆRD FOR KUNDERNE? 17. marts 2019 Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen skabe langt bedre indkøbsoplevelser for deres kunder og derigennem fastholde dem. Dette er livsvigtigt for dem i et presset marked, [...]

Design Thinking giver nye løsninger til detailhandlen

DESIGN THINKING GIVER NYE LØSNINGER TIL DETAILHANDLEN 22. februar 2019 Design Thinking er en proces, der vinder mere og mere indpas i erhvervslivet. Successen skyldes, at processen har kunden i fokus, og nye ideer testes inden de lanceres. På den måde sikrer du, at dit projekt skaber værdi for dine kunder. Samtidig minimerer du [...]

RR Morgenbriefing #3: Giganternes indmarch i detailhandlen

RR MORGENBRIEFING #3 GIGANTERNES INDMARCH I DETAILHANDLEN Hvad gør du som mindre detailbutik, når Amazon og andre giganter i nærmeste fremtid buldrer ind over den danske detailhandel? 6. november 2018 - arrangement hos Cphbusiness, Lyngby Tirsdag d. 6. november 2018 bød Cphbusiness under projekt Retail Reinvented velkommen til RR Morgenbriefing #3.  Denne gang med [...]

RR Morgenbriefing #2: Digitale displays og teknologier

RR MORGENBRIEFING #2 SKAB BEDRE KUNDEOPLEVELSER OG EN STÆRK FORRETNING VIA DIGITALE DISPLAYS OG TEKNOLOGIER 9. maj 2018 - arrangement hos Cphbusiness, Lyngby Onsdag d. 9. maj bød Cphbusiness og Digital Vækstkultur under projekt Retail Reinvented velkommen til RR Morgenbriefing #2 . Denne gang med fokus på digitale displays og teknologier, muligheder, effekter og [...]

Digitale displays i detailhandlen – Show, don’t tell

DIGITALE DISPLAYS I DETAILHANDLEN – SHOW, DON'T TELL 25. april 2018 Digitale skærmløsninger rummer mange muligheder for detailbranchen, men er butikkerne gode nok til at udnytte dem, spørger lektor Jesper Hinchely fra Cphbusiness i dette indlæg. Når jeg ser på det faktiske udbud af digitale displays, er der mange muligheder [...]

Er detailbranchen klar til databeskyttelsesloven?

ER DETAILBRANCHEN KLAR TIL DATABESKYTTELSESLOVEN? 13. april 2018 Den nye databeskyttelseslov træder i kraft den 25. maj. Med den stigende mængde af dataindsamling i detailhandelen, er det bydende nødvendigt at virksomhederne er velforberedte når det sker. Når loven er trådt i  kraft, har Datatilsynet mulighed for at bede om en [...]

Den fysiske butik skal være et relevant touchpoint

DEN FYSISKE BUTIK SKAL VÆRE ET RELEVANT TOUCHPOINT 13. marts 2018 Retail Reinvented undersøger butiksindretningens betydning i forhold til ændret købsadfærd og nye krav til gode kundeoplevelser Som forbruger behøver vi kun i meget begrænset omfang at bevæge os hen til den fysiske butik. Stort set alt kan købes, betales [...]

Vejen til kundernes gode indkøbsoplevelse

VEJEN TIL KUNDERNES GODE INDKØBSOPLEVELSE 23. februar 2018 Den gode indkøbsoplevelse for kunderne i den fysiske butik, skal være en del af butikkens forretningsstrategi. Her er konkrete værktøjer, der hjælper dig på vej i udviklingsarbejdet. Hvad er en god indkøbsoplevelse i detailhandlen? Kundernes indkøbsoplevelse i detailhandlen skal forbedres! Det er [...]

Digitale forbrugere – Er detailhandlen klar?

DIGITALE FORBRUGERE – ER DETAILHANDLEN KLAR? 12. januar 2018 Digitale indfødte står i stigende grad for forbruget i detailhandlen og vil inden længe udgøre over 50% af omsætningen. Er detailhandelen klar til at imødekomme disse ”nye” forbrugeres krav til service og oplevelser? Cphbusiness sætter fokus på de digitale indfødte i [...]

Detailbranchen skal gentænke sin kommunikation…

DETAILBRANCHEN SKAL GENTÆNKE SIN KOMMUNIKATION OG ADFÆRD OVERFOR FREMTIDENS MEDARBEJDERE ”DE DIGITALE INDFØDTE” 13. september 2017 - arrangement hos Cphbusiness, Lyngby RR Morgenbriefing #1: FORSTÅ FREMTIDENS MEDARBEJDERE I DETAILBRANCHEN Hvis detailbranchen skal gøre sig forhåbninger om, at kunne tiltrække fremtidens medarbejdere blandt ”de digitale indfødte”, skal branchen være i øjenhøjde med de unge, og [...]

De unge fravælger detailbranchen…

DE UNGE FRAVÆLGER DETAILBRANCHEN SOM KARRIEREVEJ 2. oktober 2017 Efter endt uddannelse forestiller kun 22 % af de studerende på Erhvervsakademiet Cphbusiness sig, at de vil søge et job i detailhandlen. Det er især manglende tro på karrieremuligheder og ordentlige lønforhold, der skræmmer de unge bort fra detailhandlen. Og så forbinder de unge slet [...]

Dagligvarehandlens logistiske udfordringer

FREMTIDENS DAGLIGVAREHANDEL Dagligvarehandlens logistiske udfordringer, når vi handler på nettet – 23. maj 2017 Vi køber flere og flere dagligvarer på nettet, men udbyderne kæmper med at tjene penge på forretningen. Logistikomkostningerne er den helt store udfordring. To grupper af logistikøkonom studerende på 2. semester fik lov til at analysere  hos coop.dk MAD og [...]

NRF2017

RETAIL'S BIG SHOW 2017 – Retail Reinvented besøger verdens største retail event NRF i New York 2. februar 2017 Hvert år afholder National Retail Federation i USA verdens største detailhandelskonference og i år var ingen undtagelse. 35.000 deltagere fra over 95 lande deltog i tre dage i januar i NRF konferencen i New York [...]

Fuld fart på projekt Retail Reinvented

Fuld fart på projekt Retail Reinvented 4. januar 2017 Semesterstarten i august 2016 markerede også starten på forsknings- og udviklingsprojektet ”Retail Reinvented”, som er et netværksprojekt, der fokuserer på de udfordringer, som dansk detailhandel aktuelt står over for. Projektet er forankret i Copenhagen Business Academy (Cphbusiness) og inddrager en samarbejdspartnere som Dansk Erhverv, IBM, [...]

Butiksindretning på skemaet

BUTIKSINDRETNING PÅ SKEMAET 21. december 2016 Kreativiteten var i højsædet, da de studerende fra valgfaget Retail Management på serviceøkonom studiet i Blågårdsgade på Nørrebro fredag fremlagde deres analyser af indkøbsoplevelsen i tre udvalgte boligindretningsbutikker i København. Ved hjælp af fagets vigtigste modeller havde de studerende analyseret butikkernes serviceudbud og indretning og gav mange spændende [...]

Selvtillid blandt ledere i boligindretningsbranchen

SELVTILLID BLANDT LEDERE I BOLIGINDRETNINGSBRANCHEN 6. december 2016 Ledere i boligindretningsbranchen har det rette kompetenceniveau til at varetage butikkens ledelsesmæssige arbejdsgaver - i hvert fald hvis man spørger lederne selv! Det viser en undersøgelse, som studerende på Handelsøkonomuddannelsen på Cphbusiness ved Søerne har gennemført i en række udvalgte boligindretningsbutikker i København. De studerende har [...]

Forbrugeradfærd og boligindretning

FORBRUGERADFÆRD OG BOLIGINDRETNING 10. oktober 2016 Hvilke udfordringer står den fysiske boligindretningsbutik overfor i forhold til online salg? Den problemstilling har godt 70 studerende fra Cphbusiness i Lyngby i de seneste uger undersøgt og analyseret. Emnet er markedsanalyse, og de studerende er efter ferien startet på uddannelserne ”Markedsføringsøkonom ”og dens internationale pendant ”Marketing Management”. [...]