RR Morgenbriefing #5: Den unikke kundeoplevelse

RR MORGENBRIEFING #5 DEN UNIKKE KUNDEOPLEVELSE Vil den fysiske butik stadig være en del af fremtidens bybillede efter CORONA? Under Corona-epidemien er den fysiske butik presset som aldrig før. I kampen om at indhente den tabte omsætning, og om den gode kunderelation, ser fremtidens detailbutik sig selv som en del af oplevelsesøkonomien – ikke som en del af forbrugsøkonomien. 16. [...]

”Next level” i online-indkøbsoplevelsen?

”NEXT LEVEL" I ONLINE-INDKØBSOPLEVELSEN 20. januar 2021 Corona-krisen har været hård for mange butikker, men ikke for alle. Fra den ene dag til den anden fik online handel et kæmpe ”boost” – der skulle holdes afstand. Hvor blev den gode butiksoplevelse egentlig af? Den vil kunderne bestemt gerne have – også i webshoppen! MATAS [...]

Skal din butik være en del af fremtidens detailhandel…eller?

Skal din butik være en del af fremtidens detailhandel...eller? Her er 3 x 5 minutter, der kan forandre din måde at drive butik på. Fællesskab i bymiljøerne, anvendelse af kunstig intelligens og ny teknologi, sublime kundeoplevelser, relationsopbygning og bæredygtighed vil være centrale og afgørende fokusområder for fremtidens detailbutik. Den fysiske butik vil stadig være [...]

Hvis data er guld – hvem graver så?

HVIS DATA ER GULD – HVEM GRAVER SÅ? 25.06.2019 ANALYSE: Delprojektet Big data og ledelse har gennemført en markedsundersøgelse blandt 43 detailbutikker i København City. Analysen viser et klart billede – nemlig at der er stor forskel på butikkernes tilgang til indsamling og anvendelse af big data.  Og noget tyder på, at der er [...]

RR Morgenbriefing #4: Data er guld

RR MORGENBRIEFING #4 DATA ER GULD FOR DE SMÅ DETAILBUTIKKER Indsamling og anvendelse af data behøver ikke at være hverken at være dyrt eller kompliceret, men vil have afgørende betydning for fremtidens detailbutik 14. maj 2019 - arrangement hos Cphbusiness, Lyngby Tirsdag d. 14. maj 2019 bød Cphbusiness under projekt Retail Reinvented velkommen til [...]

Op på hesten og fyr løs – med pretotyping-metoder til ”cowboytests” i detailhandelen

OP PÅ HESTEN OG FYR LØS – MED PRETOTYPING-METODER TIL ”COWBOYTESTS” I DETAILHANDELEN 28. april 2019 Pretotyping er den hurtige testmulighed, der, gennem butikkens egne enkle eksperimenter, kan give værdifuld viden til fornyelse i detailhandelen. Det handler om at turde prøve idéer og tanker af. Artiklen er for dig, der har nye ideer til [...]

Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?

ER INDKØBSOPLEVELSEN I DIN BUTIK TIDEN VÆRD FOR KUNDERNE? 17. marts 2019 Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen skabe langt bedre indkøbsoplevelser for deres kunder og derigennem fastholde dem. Dette er livsvigtigt for dem i et presset marked, [...]

Design Thinking giver nye løsninger til detailhandlen

DESIGN THINKING GIVER NYE LØSNINGER TIL DETAILHANDLEN 22. februar 2019 Design Thinking er en proces, der vinder mere og mere indpas i erhvervslivet. Successen skyldes, at processen har kunden i fokus, og nye ideer testes inden de lanceres. På den måde sikrer du, at dit projekt skaber værdi for dine kunder. Samtidig minimerer du [...]

BLOGINDLÆG: FÅ DE SOCIALE MEDIER IND I BUTIKKEN

FÅ DE SOCIALE MEDIER IND I BUTIKKEN BLOGINDLÆG – 16. december 2018 Social Media som integreret element på displays i detailhandlen. De digitale displays har langsomt sneget sig ind i butikkerne og har haft en varierende succes. De første levende billeder vi så på den måde, kom fra små [...]

Go to Top