You are here:Hjem-• VÆRKTØJER

Værktøj: PEST

FASE 2: Indhent nye data  >  SPØRGSMÅL: Hvordan ser min omverden ud? >  AKTIVITET: Trends og tendenser PEST PEST-metoden er en strukturmodel, der identificer fire områder i forretningens omverden, som man skal holde øje med: Politiske (dansk og international lovgivning, myndighedsbeslutninger, branche- og arbejdsmarkedsaftaler) E(ø)konomiske (nationaløkonomiske faktorer som [...]

VÆRKTØJ: SWOT

FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter  >  SPØRGSMÅL: Hvad fungerer godt, og hvad skal jeg forbedre?  >  AKTIVITET: Find de vigtigste indsigter SWOT En SWOT-analyse er et utroligt enkelt, men alligevel kraftfuldt værktøj, der hjælper dig med at udvikle din forretningsstrategi. SWOT står for Styrker (Strengths), svagheder (Weaknesses), muligheder [...]

Værktøj: De 7 trin til optimering af din butiksindretning

FASE 4: Skab gode kundeoplevelser  >  SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik?  > AKTIVITET: Butiksindretningen De 7 trin til optimering af din butiksindretning Metoden "De 7 trin til optimering af din butiksindretning" tager dig hele vejen igennem processen fra identifikationen af, hvem der kommer ind i din [...]

Værktøj: Brainstorming: “Hvad nu hvis…?”

FASE 5: Design din løsning  >  SPØRGSMÅL: Hvordan kommer jeg fra idé til løsning?  >  AKTIVITET: Visualisér/design din løsning Brainstorming: "Hvad nu hvis...?" Brainstorming er en aktivitet, der søger at få folk til at tænke mere frit, så de foreslår så mange kreative ideer/løsninger som muligt, før idéerne [...]

Værktøj: To do

FASE 6: Test din løsning  >  SPØRGSMÅL: Hvordan virker min løsning?  >  AKTIVITET: Afprøvning To do At bruge TO DO værktøjet betyder, at du får lavet en plan for testprojektet. For at kunne skabe planen, skal du svarer på de grundlæggende og relevante spørgsmål i nedenstående 10 trin [...]

Værktøj: KPI

FASE 6: Test din løsning  >  SPØRGSMÅL: Hvordan virker min løsning? >  AKTIVITET: Effektmåling KPI KPI er en forkortelse af det engelske udtryk: ”Key Performance Indicator”. En KPI er en målbar værdi, der kan anvendes til at vise, hvor god en virksomhed er til at indfri numeriske målsætninger. [...]