Dot voting er en visuel metode til at prioritere og vælge løsninger f.eks. blandt de mange muligheder i en brainstorm eller en SWOT-analyse.
SÅDAN GØR DU TRIN-FOR-TRIN:
![RR_tool_step_1](https://usercontent.one/wp/www.retailreinvented.dk/wp-content/uploads/2019/08/RR_tool_step_1.png)
Alle deltagere får det samme antal dots (tusch eller klistermærker) i en afstemning. Hver deltager kan så stemme på de ideer/løsninger, de synes er mest relevante at arbejde videre med. Typisk må man kun give hver ide/løsning en dot pr person for at sikre diversitet i løsningsfeltet.
![RR_tool_step_2](https://usercontent.one/wp/www.retailreinvented.dk/wp-content/uploads/2019/08/RR_tool_step_2.png)
Sådan kommer du videre
Læs om hvordan Dot voting i bruges i praksis under SWOT-analyse eller brainstorming.
![pære_tips_tricks](https://usercontent.one/wp/www.retailreinvented.dk/wp-content/uploads/2019/10/pære_tips_tricks-.png)
TIPS & TRICKS
*
Der er en risiko for at nogen deltagere vil sætte deres stemme der, hvor der er flest stemmer i forvejen. Den ide/løsning med flest stemmer er altså den mest populærere. Så husk at overvej om det også er den rigtige løsning at fortsætte med.
*
SE HELE RR TOOLBOXEN
![RR_TOOLBOX_fasemodel_model_NUMMER_uden_txt_v3](https://usercontent.one/wp/www.retailreinvented.dk/wp-content/uploads/2019/08/RR_TOOLBOX_fasemodel_model_NUMMER_uden_txt_v3.png)