FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter
Med udgangspunkt i dataindsamlingen under fase 2, har du nu mulighed for at identificere de vigtigste indsigter og dermed lave en plan for din indsats. Det er vigtigt, at den indsamlede data nøje behandles og du stiller dig kritisk overfor dine indsigter. Det betyder i praksis, at du skal være sikker på at de identificerede indsigter er korrekte. F.eks at du har et tilstrækkeligt datagrundlag at arbejde med.
En indsigt kan f.eks. være, at kunderne har ændret adfærd og dermed indkøbsmønster. Kunderne vælger i stigende grad at undersøge butikkens produkter på Internettet før besøg i den fysiske butik. En indsigt der betyder, at butikken skal overveje sin digitale synlighed.
Der kan være mange indsigter og det er vigtigt at du prioritere dine indsigter og vælger dem ud, som giver mening for din butiks drift. Det er derfor en god idé, at du overvejer behovet for indsigter inden dataindsamlingen igangsættes i fase 2. F.eks. at du savner mere viden om dine kunder og du derfor igangsætter en systematisk dataindsamling på det punkt.
Over tid vil du måske opleve, at der er nogle indsigter som er mere brugbare og resultatskabende end andre.