DELPROJEKT 3
Digitale teknologier og kundeoplevelser

I Digitale teknologier og kundeoplevelser ser vi på teknologier og muligheder indenfor digitale displays og hvordan vi hjælper detailhandlen med at få øjnene op for de vigtigste af disse muligheder.

Vi fokuserer på fysiske butikker, der står over for potentielt at ville investere i nye digitale displays, samt installation, brug, vedligehold, oplæring af medarbejdere, og best practices inden for området. Området inden for displays er stort og dækker over mange forskellige områder såsom Augmented Reality (AR) systemer, Virtual Reality (VR) systemer, interaktive displays, holografiske displays og helt andre digitale displays.

Brugen af digitale displays har rykket sig indenfor de senere år, så man nu også tænker i oplæring af nye medarbejdere, jobsamtale tests, oplæring af kunders færdigheder (fx prøv din nye kano og lær at padle ordentligt), og personlig tilpasning af større produkter (fx design dit eget køkken).

Vores mål er at klæde små og mellemstore virksomheder på, til at kunne vurdere hvad der sker lige nu, samt få praktiske råd til at komme i gang med den digitale displayløsning som de ønsker.

Vi laver derfor også, i samarbejde med studerende på valgfag, interessante setups og værdiskabende brug af de nye displayteknologier. Vi afdækker markedet og identificere hyldevarer eller færdige pakker som andre allerede har udviklet og som uden videre kan tages i brug i danske SMV detailbutikker, og udvikler et katalog af muligheder, der kan deles med detailhandlen. Stakeholders fra detailhandlen, undervisere, eksterne eksperter og studerende samarbejder med at researche og eksperimentere med nye displayteknologier for at få afdækket mulighederne.