”Store-check-mapping” af din butiksindretning er som sådan ganske simpel. Formålet er, at observere og vurdere kvaliteten af de fysiske stimuli. Hvor ”Store check” har en begrænsning i forhold til kunden og kundeoplevelsen, imødekommes dette gennem Mystery Shopper værktøjet. 

SÅDAN GØR DU TRIN-FOR-TRIN:

Udfyld skemaet trin for trin. Tilpas evt. skemaet så det passer til din butik

Tag gerne fotos til at underbygge og visualisere butiksindretningen

Noter i felterne (kommentar til valg, formål/KPI, egen vurdering)
KPI (Key Performance Indicators) kommer fra jeres egen måde at arbejde med KPI, men eksempler kan være:
– Inspiration
– Øget konvertering (fra besøgende- til betalende kunde)
– Opsalg
– Mersalg
– Krydssalg
– Bestilling
– Click-to-Brick (dvs. hvor din kunde har bestilt og betalt for en vare og kommer ned i din butik for at hente den (her har du så igen mulighed for at inspirere til mersalg)
– Brick-to-Click (dvs. hvor du f.eks. ikke har varen i butikken, men sammen med kunden bestiller den online til levering hos kunden)

Når du har udfyldt felterne i skemaet – eventuelt efter du har tilpasset det til din butik – er tiden kommet, hvor du kan vurdere, hvordan du ser din indretning, og om den opfylder de krav og ønsker, som er sat for butiksindretningen. Når du så sammenholder det med data fra et ”heat-map”, har du et mere klart og nuanceret billede af, om der er områder, hvor du med fordel kan ændre eller justere på indretningen.

EKSEMPEL
Nedenfor er vist et eksempel på opbygning af Store Check Skema.

I højre kolonne finder du et 6 sidet Store Check skema til download i Word format.

NEXT STEP
Vælg en VÆRKTØJ for at komme videre i AKTIVITETEN: Butiksindretningen

ELLER…
Vælg en AKTIVITET for at komme videre i dit arbejde med SPØRGSMÅLET: Hvad tilbyder jeg mine kunder?

ELLER…
Vælg et SPØRGSMÅL for at komme videre i dit arbejde med FASE 2: Indhent nye data?

SE HELE RR TOOLBOXEN