Når du skal identificere de vigtigste indsigter, er en SWOT-analyse et utroligt enkelt, men alligevel effektivt værktøj. SWOT står for Styrker(S), svagheder(W), muligheder(O) og trusler(T). En SWOT-analyse organiserer dine styrker, svagheder, muligheder og trusler på en overskuelig liste og præsenteres normalt på et simpelt overblikskort med 4 felter. Alle dine indsigter fra tidligere faser er glimrende input til en SWOT. Du tror måske, at du allerede ved alt, hvad du skal gøre for at få succes, men en SWOT-analyse vil tvinge dig til at se på din virksomhed på nye måder. Du ser på dine styrker og svagheder, og hvordan du kan udnytte dem til at drage fordel af de muligheder og trusler, der findes på dit marked.

Laver du en SWOT-analyse, skaber du et solidt fundament for prioritering af de indsigter, der skal til for at få din virksomhed til at vokse. Her kan du med fordel inddrage dine eventuelle medarbejdere eller endog udvalgte kunder i en Dot Voting. Dette værktøj giver dig mulighed for at få et mere differentieret blik på, hvorledes du bør prioritere dine indsigter.

NEXT STEP
Vælg et VÆRKTØJ for at komme videre i dit arbejde med AKTIVITETEN: Find de vigtigste indsigter

SE HELE RR TOOLBOXEN