Indlæser Begivenheder

SKAB BEDRE KUNDEOPLEVELSER
OG EN STÆRK FORRETNING

– Bliv klogere på digitale displays og teknologier.
Hør hvad andre har gjort, hvordan du bedst kommer igang, og hvordan fremtidens vinderbutik kan se ud, når Teknologisk Institut, Realfiction, VRPRO, detailkæden POWER, Cphbusiness og Digital Vækstkultur deler deres viden om digitale displays og teknologier med dig.

Arrangeret i samarbejde med Digital Vækstkultur

DVK

den-europaeiske_socialfond

 

Cphbusiness og Digital Vækstkultur byder velkommen til RR Morgenbriefing #2 under projekt Retail  Reinvented.Vi sætter denne gang fokus på digitale displays og teknologier.
På RR Morgenbriefing #2 får du svar på en række aktuelle spørgsmål:
– Hvad findes der af relevante digitale display-løsninger?
– Hvilke digitale displays giver mest værdi og størst kundeoplevelse?
– Hvordan udnytter jeg de sociale medier i min fysiske butik?
– Kan digitale displays og teknologier spille sammen med min online-butik?
– Hvad betyder begreberne AR, VR, IoT, NFC og RFID?
– Hvordan begynder jeg og hvordan er processen – og hvad koster det?
– Hvad får jeg egentlig ud af min investeringer?
– Skal jeg vente på, at fremtiden byder på noget bedre?
… og meget meget mere.

 

Retail Reinvented er et non-profit netværksprojekt, der fokuserer på de udfordringer, som dansk detailhandel aktuelt står over for. Det er målet for
Retail Reinvented at inspirere, undervise, udvikle idéer og formidle viden, der kan styrke dansk detailhandel i den skærpede konkurrence på detailmarkedet.
Det vil vi bl.a. gøre gennem vores RR Morgenbriefing-arrangementer.

Vi glæder os til at se dig.

 

Målgruppe: butiksejere, butikschefer og konceptchefer i detailbranchen
Pladser: 75
Pris: Gratis
Tilmeldingsfrist: 3. maj 2018
Parkering: Gratis parkering på Firskovvej. Parkering mod betaling under Lyngby Storcenter.

 

PROGRAM

8.00-8.30
Indskrivning, kaffe, te & croissant – networking

8.30-8.40
Velkommen til Retail Reinvented  – Et projekt om fremtidens detailhandel
Vi byder velkommen og præsenterer formålet og visionen for non-profit netværksprojektet Retail Reinvented,
v/ Carina Burhøj og Jan-Christian Haxthausen, projektledere, Cphbusiness

8.40-9.00
Alverdens muligheder med digitale displays
Få et overblik over tilgængelige og overraskende digitale displays samt forklaring på de forskellige teknologier og begreber.  Du får viden om, hvordan der opnås samspil mellem digitale displays, sociale medier og webshops og hvordan der kan  opnås værdi og mersalg med anvendelse af digitale displays.
v/ Jesper Hinchely, lektor, Cphbusiness og Frederik David Tang, adjunkt, Cphbusiness

9.00-9.30
Hvordan styrker vi bylivet og kundeoplevelsen i de fysiske butikker? – Erfaringer fra IBIZ TechLab
Teknologisk Institut, Alexandra Instituttet og Force Technology har siden 2016 samarbejdet om at udvikle og demonstrere nye teknologier, der kan være med til at styrke den fysiske detailhandel. Det første demoprojekt blev gennemført i Ringe på Fyn og siden er der gennemført yderligere to projekter med hhv. Wonderful Copenhagen og den bæredygtige tøjbutik Be A Wear på Nørrebro. Blandt de demonstrerede teknologier er fx et interaktivt gulvdisplay (WiseFloor) og en digital salgsassistent baseret på RFID teknologi.
v/ Peter Lemcke Frederiksen, Seniorprojektleder, Digital transformation & Robotteknologi, Teknologisk Institut.

9.30-9.55
Mixed Reality – en verden af fantastiske oplevelser
Mød en af de førende producenter af MIXED REALITY, der blender elementer fra den virkelige og den virtuelle verden i et mix af spændende displays-løsninger, der giver meget stærke produktpræsentationer og kundeoplevelser. Hør om hvilken værdi løsningerne har givet deres kunder og hvordan du kan komme i gang.
v/ Clas Dyrholm, founder &, CEO, Realfiction

9.55-10.05
PAUSE

10.05-10.30
PlugNPlay VR – nye muligheder for detailbranchen
VRPRO leverer virtual reality (VR) koncepter fra ide til implementering. Oplev hvordan VRPRO’s PlugNPlay VR koncept, kan sikre en effektiv distribution af ekstraordinære kundeoplevelser med VR i din butik, showroom og på messen. Du vil blive præsenteret for udvalgte cases, der kan inspirere dig til brug af VR i butikken og du vil få overblik over hele processen fra ide til implementering af værdiskabende koncepter.
v/ Morten Skovbo Holst, founder &, CEO, VRPRO

10.30-10.55
POWER – maximum salgseffekt for minimum af omkostninger
Når Danmarks nye elektronikgigant POWER hjælper de enkelte butikker i kæden, samt andre detailkæder, retailere eller institutioner, sker det med krav om maksimum salgseffekt ift. kundens investering. Hør hvordan POWER, med forskningsbaseret indsigt, vil sikre mersalget gennem simple low-tech skærm-koncepter og få indblik i hvordan POWER, gennem nye forretningsmodeller med leverandøren som aktør, gør løsningerne mere økonomisk attraktive for butikken.
v/ Henrik Asperup, B2B Manager, POWER Business

10.55-11.00 
Afslutning og tak

11.00-11.30
Forfriskninger, networking og live-demonstrationer af Mixed Reality, PlugNPlay VR, Powers digitale display-løsninger mm.

 

OPLÆGSHOLDERE

Peter Lemcke Frederiksen
Seniorprojektleder, Robotteknologi,
Teknologisk Institut
Peter er sociolog med speciale i samspillet mellem teknologi, mennesker og samfund. Siden 2011 har han arbejdet som projektleder hos Teknologisk Institut, hvor han har igangsat og gennemført en lang række projekter med fokus på styrkelse af mindre virksomheders digitale kompetencer, datadrevet forretningsudvikling og digital transformation.


Clas Dyrholm
Founder &, CEO, Realfiction
Clas Dyrholm er medstifter af det danske firma Realfiction, som igennem 10 år har været en international markedsleder indenfor mixed reality løsninger til retail og oplevelsesindustrien. Undervejs har de udviklet unikke og prisvindende kundeoplevelser til kunder som Diesel, Lexus og Louis Vuitton.


Morten Skovbo Holst
Founder &, CEO, VRPRO
Morten Holst er CEO og ejer af virksomheden VRPRO, der hjælper virksomheder og brands med at skabe ekstraordinære kundeoplevelser og udnytte potentialet i virtual reality. Morten har en kandidatgrad i økonomisk markedsføring fra CBS og har bl.a. erfaring som konsulent i reklamebranchen og fra en stilling som Nordic Marketing Manager i EY (Ernst  & Young).


Henrik Asperup
B2B Manager, POWER Business
Henrik Asperup har i snart 15 år arbejdet med salg til både B2C og B2B kunder. Henrik har gennem tiden hjulpet virksomheder med alt fra nye mobiltelefoner, opvaskemaskiner, TV, IT systemer til komplette projekter, som sikrer effektiv markedsføring af både butik og produkter, f.eks. via Digital Signage – en metode der virker unanset om man er selvstændig erhvervsdrivende eller en stor koncern,


Jesper Hinchely, lektor, Cphbusiness
Tovholder på RR delprojekt Digitale Teknologier
Jesper Hinchely er lektor på Erhvervsakademiet Cphbusiness med speciale i multimediedesign og har mange års erfaring fra danske og internationale virksomheder i at udvikle grafisk design, 3D og video. Jesper Hinchely underviser i visualisering og kommunikation samt video til SoMe.


Frederik Tang, Adjunkt, Cphbusiness
Underviser på Multimediedesigner uddannelsen og Web Development Ba. På specielle fag underviser Frederik Tang også i projektledelse, spildesign, 3D, videoredigering, manuscripting, virksomhedsudvikling, økonomi, grafiske programmer og IT.


carina_sh_400x560_2

Carina Burhøj, projektleder, lektor, Cphbusiness
Carina Burhøj er lektor på Erhvervsakademiet Cphbusiness med speciale i salg og markedsføring og har mange års erfaring fra danske, skandinaviske og internationale virksomheder flere inden for retailsektoren. Carina Burhøj underviser til daglig på markedsføringsøkonom uddannelsen og er sammen med Jan-Christian Haxthausen projektleder for Forsknings- og Udviklingsprojektet Retail Reinvented


JCH_a_560x400

Jan-Christian Haxthausen, projektleder, lektor, Cphbusiness
Jan-Christian Haxthausen er lektor på Erhvervsakademiet Cphbusiness med speciale i salg og markedsføring og har i mange år arbejdet i førende danske og internationale virksomheder. Jan-Christian Haxthausen underviser til daglig på markedsføringsøkonom uddannelsen og er sammen med Carina Burhøj projektleder for Forsknings- og Udviklingsprojektet Retail Reinvented.


Moderator

Heidi Svane
Moderator på RR Morgenbriefing #2
Projektleder, Digital Vækstkultur
Heidi Svane er Head of Digital hos Lifestyle & Design Cluster. Innovation har været primus motor i alt hvad Heidi har rørt ved, fra de mange år som selvstændig detaildrivende, til konceptudvikler hos Internationale virksomheder samt Lab agent hos Danmark ældste innovation hus. I dag driver Heidi projekter hos LD Cluster hvor digitalisering er katalysatoren for innovation og udvikling.

 

DVK     den-europaeiske_socialfond

OM DIGITAL VÆKSTKULTUR
Digital Vækstkultur tilbyder gratis kompetenceudvikling i digitalisering og e-handel for små og mellemstore virksomheder. Virksomhederne kan deltage med 2-3 medarbejdere i 6 undervisningforløb, fagligt netværk, individuelle sparringssessioner, matchmaking med studerende og masterclasses.
Digital vækstkultur er et EU finansieret projekt, der drives af Erhvervsakademiet Cphbusiness, Erhvervsakademi Sjælland, Erhvervsakademi Aarhus, University College Nordjylland, Erhvervsakademi Lillebælt og Serviceplatform. Se DVK-forløbet i din region, datoer, indhold og tilmeldingen her:
http://xn--digitalvkstkultur-yrb.dk/


 RR_foelg_RR_paa_linkedin_600x200_white2

Del denne artikel - vælg dit sociale medie